Monday, May 18, 2009

Abgencem And Miss Juwita


Jam menunjukkan pukul 1.00pg....isteri ku sedang solat....aku memerhatikan jer....
Dada berdebar2...rasa gelisah...ada yang terbuku dalam hati...ada persoalan yang ingin diungkapkan....tp......aku berani2 takut jer ni....kang tak pasal2 dia bukak kungfu kuntau...
mau aku dok hospital dua minggu....perasaan aku melayang2....sampai aku x sedar...isteriku dh ada di sebelah ku....

"Bang....kenapa ni...menung jauh jer....??"
"Ada prob keje ke bang??..."
"Klu ada,tell me la...jgn la sorok sorang2.."
"Emm..yang....(eceh..lembut je aku pggil).."
"Can we discuss bout something..."
Isteri ku dh baring and tarik selimut......kemudian mengiring merenung wajah ku...
Adusss...berdebar jantungku....bkn pasai per...takut kantoi apa yg ada dlm kepala aku ni...
"Sure...tell me...what's about??" dia senyum je......
"bukan benda penting pun yang...tp sj abg nak tanya ayang.."
"ayang tau kan..abg apa2 hal pun..slalu mintak pendapat ayang..."
"emmm..." pendek je dia jawab....
aku nak mulakan ayat pertama ni yang seram skit ni.....
"kalau abg sembang ngan pempuan..u marah tak...??"
terus berkedut kening dia....dag..dig..dug...berdebar jantung aku....
dr baring terus duduk....dia tenung mata aku...
ahhh..sudah...ni yang rasa nk tdo trus ni....
dengan nada yg antara dengar dgn tidak.....
"x pe la syg...kita tdo la..dh lewat..."aku terus tarik selimut....
"amboi..amboi...bang..u yg start..skrg nak tdo plak"
"abg....just tell me...apa sbnrnye abg nak ckp..." dia bukak selimut yg tutup muka aku...
aku senyum kambing jer...(hehehe)...muka dia yg kedut td..aku tgk dh ok skit....
hehehe..aku dh agak dh...isteri aku..mmg cpt cool...
" x de la...abg ckp..klu abg sembg dgn pempuan..ayg mrh abg x?"
"emmm...ni sah la abg dh sembg ngan pempuan selain kwn tmpt keje kan?"
eh...tau2 je isteri aku ni...mcm ahli nujum plak....
"eh...ye ker?..." aku mula putar belit.....
dia sengih jer...."abg....biasa klu abg smbg ngan pempuan...abg ckp sembg ngan kwn.."
"siap sebut nama...sapa dia...apa yg abg smbg...."
"x payah susah2 ayang nk tanya"....
"now..tell me..abg sembg ngan sapa..."
"sembg pasal apa??"
aduhhh...mcm FBI je isteri aku ni.....
mcm mana ni..kang kantoi plak....
tetiba.....dengar suara anak aku nangis....
fuh...ada can nk lepaskn diri ni.....
"eh yang....anak nangis..."
isteri aku dgn segera bangun tglkan aku...biasa la ibu penyayang...
anak yg bongsu demam...jd byk ragamnyer....
aku pon tgk sama anak aku.....dpt peluk ibu dia..terus je diam...
"bang...mlm ni syg tdo dgn syam yer..."
"emmm..."jawab ku ringkas...mmg kebiasaan..anak demam..isteriku temankan..

TO BE CONTINUE.....................................................................

No comments:

Post a Comment